maandag 12 april 2010

'HET' feestje



Ik heb er aardig veel werk aan gehad om alles voor te bereiden, maar alles was op tijd klaar. De acht mini prinses taartjes, de acht prinsessen rokjes en de acht kroontjes. Omdat het onze aller eerste kinderfeestje was hadden mnr. Spikkel en ik ook een mini draaiboek gemaakt. Dat we allebei wisten wat we wanneer gingen doen. Ik had al van meerdere mensen gehoord dat je altijd tijd tekort komt op zo'n feestje, dus wij hadden een bescheiden draaiboekje gemaakt. Nou, dat hebben wij geweten... Het feestje was pas 2 uurtjes bezig (nog 2 uur te gaan) en wij waren al bijna door het hele draaiboek heen!Dat werd dus veel improviseren wat vooral dansen betekende tijdens dit prinsesen feest. Muiltjes versieren, eierlopen, schatkist zoeken, verkleden alles hebben ze gedaan. Maar, de aller grootste hit was toch echt, u gelooft het niet, de kikker kussen!


Nou niet allemaal in paniek raken, wij hebben heus niet alle meisjes gedwongen om een echte kikker te kussen. Al werd mij dat gevraagd door een van de moeders vanochtend. Haar dochter had een niet zo samenhangend verhaal verteld thuis over een kikker en kussen en dergelijke hihihi.



Nee, het kikker kus spel was eigenlijk niets minder dan een variant op het eeuwenoude 'ezeltje prik'. Men nemen een tekening van een kikker, een rode lippenstift een blindoek en een aantal prinsesjes. Om de beurt eerst de lippen stiften, blindoek om doen, drie rondjes draaien en kus de kikker maar!! Success verzekerd! Omdat onze kikker niet'echt' in een prins kon veranderen (ik weet het, het is een schande!) mocht de prinses die het dichtst in de buurt kwam de kikker een kroontje geven. Vandaar die wat afzakkende kroon op de kikker.

En hoe meet je het succes van zo'n feestje? Glimlachen tellen? Geluidsniveau? Nee, het aantal keren dat u het volgende zinnetje hoort - 'ik ben een beetje misselijk'
Jazeker de snoepjes hebben goed gesmaakt!