maandag 19 april 2010

Konijntje?

Afgelopen zondag verraste mnr Spikkel mij met een paar uur oppas (mijn allerliefste zus). Hij had een momentje gepland voor ons beiden. Lief he? Na een paar uur in Heusden te hebben gestruind zijn we weer richting huis gegaan. En wat vond ik daar langs de weg?


Grote Stip wil al een hele tijd een konijn. Om veel zeuren te voorkomen hebben wij zo'n 2 jaar geleden de afspraak gemaakt dat zij pas een konijn zou krijgen als zij kon lezen en schrijven. Nou wil het toeval dat zij de afgelopen tijd heel erg haar best doet om haar naam te schrijven... Het lezen denkt zij vooral al te kunnen. Vaak zit ze op de bank een boekje te 'lezen' voor kleine stip, puur uit haar geheugen zeg maar. Dat moet toch ook beloond worden. toch?

Wij willen niet zomaar ineens een konijn in het hokje stoppen en klaar. Nee, wij gaan hier een heel spektakel van maken. Mnr. Spikkel en ik hebben een heus stappenplan bedacht.
Eerst gaan wij het huidige hok grondig schoonmaken. Daarna mogen de meisjes (samen met mij) een ontwerp maken voor het 'pimpen' van het hok en gaan wij dit toepassen. Hierop volgt een bezoekje aan de bibliotheek om een boek over konijnen en huisdieren te lenen en dan ...jawel u voelt hem al aankomen... dan gaan wij pas naar de dierenwinkel of het asiel. Zo hopen wij te voorkomen dat het een 'wegwerp' konijn wordt. Ik weet alleen niet of ik zo lang kan wachten...
Ik heb al zoveel zitten googelen op konijntjes en ben zoveel schattige fotos tegengekomen.