vrijdag 15 april 2011

Nog even...

een paar fotos van Grote Stip's verjaardag.




Zij wilde een 'vogelhuisje' taart. Die had zij hier gezien terwijl ik op internet aan het kijken was naar mogelijke workshops die ik wil volgen. Gezien ik de wokshop (nog) niet heb gevolgd, deed ik een poging, maar besloot om de goden niet te tarten en hem toch maar liggend te maken in plaats van staand... Ik durfde het gewoon niet aan. Laf he?


Verder nog een slechte foto van haar traktatie. Het was laat, erg laat, toen ik de dertig traktaties eindelijk af had.....pffff weer zo'n deadline.


Voor de traktatie maakte ik grote eiwitschuimpjes (meringue) en verpakte deze in folie met een kaartje en een zelf gemaakte aardbei.
Daar maakte ik een kleine inschattingsfout. Ik had thuis wat aardbei geur olie (ooit in een ver verleden aangeschaft voor god weet welk project...), dus kreeg iedere aardbei ook een geurtje. Leuk toch? Ja, dat dacht ik ook alleen de jongetjes in haar klas dachten daar heel duidelijk anders over! "Bah, wat stinken die" " Die stop ik echt niet in mijn tas hoor!" enzovoort terwijl de meisjes juist in katzwijm over de aardbeien hingen! Tja, ik ben blijkbaar nog iets teveel een meisjes mama.... hahaha.

Mochten jullie ook willen weten hoe je zo'n aardbei kan maken, stay tuned. Ik zal binnenkort een mini tutorial plaatsen.

Zo, dan ga ik nu weer verder twijfelen over welke naaimachine ik wil gaan kopen. Mijn huidige naaimachine heb ik van mijn oma geërfd, maar hij begint steeds meer kuren te krijgen waardoor hij al sinds december op zolder staat en de projecten die ik nog wil maken zich opstapelen.... Hebben jullie tips voor een allround, sterke en niet kapot te krijgen naaimachine?

5 reacties:

Anoniem zei

Geen verstand hier van naaimachines, maar wat een geweldige tractaties heb je gemaakt! Wow.

Penny zei

Dank je wel......bloos bloos.... Helaas waren de jongens in de klas het niet met je eens. Er waren er zelfs twee die de traktatie ongeopend achterlieten in de klas!

Unknown zei

Wauw wat een mooie taart!!!!! En wat een mooie dochter!!
Leuke traktaties gemaakt, zeg!
Groetjes, Corine

Penny zei

Dank je wel! Leuk dat je ook mijn blog gaat volgen!

Veterinaire Agenda - Hiskia zei

Gefeliciteerd! Wat een waanzinnige taart & mooi verjaardagsfeestje!! (geen verstand wat betreft naaimachines trouwens...wel benieuwd naar je beschrijving voor de aardbeien :-))