dinsdag 12 april 2011

Deftige Dames

Grote Stip is inmiddels weer wat groter. Eind maart is zij zes geworden en daarmee ook een hele grote meid. Ook dit jaar mocht zij een thema kiezen voor haar kinderfeestje (met een beetje hulp - het moet immers wel haalbaar zijn), en koos zij voor 'Deftige Dames'. Praktisch vertaald naar een soort High Tea voor haar en haar vriendinnetjes.


Het thema stond al een hele tijd vast. Dat gaf mij de mogelijkheid om wat meer tijd te besteden aan de voorbereidingen ......tenminste, zo had ik het gepland. Helaas lopen dingen nou eenmaal anders in huize Spikkel en werd het een race tegen de klok om alles op tijd 'af' te hebben. Ik troost mezelf met de gedachte dat ik nou eenmaal beter werk onder een deadline.....

Sommige dingen was ik wel op tijd mee. Zo had ik via Marktplaats twee vreselijk kitscherig gouden thee serviesjes op de kop kunnen tikken. Helemaal goed. Bij de kringloop nog een metertje gehaakte kant en wat wijnglazen uit de jaren 70 schat ik, in mini formaat en wat sjaaltjes en kralen kettingen. Toch was het nog niet helemaal af qua aankleding.

De avond voor het feestje viel bij mij de 'Knippie' in de bus. Ik ben daar al jaren op geabonneerd, maar maak er zelden wat uit. Het is meer ter inspiratie zeg maar..... voor als ik ooit tijd heb. Maar deze keer was de Knippie een redder in nood. Daar stond namelijk een werkbeschrijving in voor een kartonnen hoed. Niet een gewone feestmuts, maar een echt hoed. Bij de Knipiie bedoeld voor Koniginnedag, maar hier werd het een deftige dames hoed. Bewapend met wat verschillende kleuren karton zat ik tot diep in de nacht 8 hoeden te vouwen en te plakken. Maar ze werden wel echt leuk!



Tijdens het feestje mochten de 'dames' de hoeden nog verder versieren en er ook een 'gordijntje' (aka sluier) voor hangen. Ze zagen er dan ook zo deftig uit...ahum... en zoals een vriendinnetje ons erop wees -'er kunnen nu ook geen vliegen meer bij'.


Verder hebben de dames nog cakejes versierd, etagères gemaakt,oorbellen en kettingen gemaakt, een bloemen speurtocht gehouden, gedanst, frietjes gegeten en vooral heel veel plezier gehad! Het was super geslaagd -mede dankzij het mooie weer. Toen ik grote Stip naar bed bracht en vroeg wat zij het leukste had gevonden van haar feestje moest zij heel lang na denken en zei toen ineens "ALLES!" .
Missie geslaagd.

7 reacties:

pied de poule zei

WAW, echt waw! zo een leuk idee! echt een schitterend thema die "deftige dames". die onthoud ik voor als mijn dametje (nu 4 maanden) zo oud is als de jouwe. echt goed gedaan! mooie foto's ook.

Judith zei

Dat ziet er gezellig uit! Mooi aangekleed die tafel. En die hoeden zijn helemaal top!

Groetjes Judith

Moois van mie zei

amai ! zooo deftig zeg !
Deden ze ook hun pink omhoog bij het drinken ?

Effie zei

Een beter antwoord is niet denkbaar. Super hoor!

Atelier Ullizee zei

Ziet er super uit!

Penny zei

Dank jullie wel! Ik vond het ook erg geslaagd.

@ "me": Zij hebben inderdaad even geoefend om met de pink omhoog te drinken! Zelfs taart hebben zij zo gegeten, met een pink in de lucht een vork vast houden is wel een stuk lastiger!

Anoniem zei

Hallo,

Ik ben op je site gekomen omdat ik op zoek was naar een werktekening voor het maken van een hoed.
Nu zag ik dat jij die hebt gemaakt met een artikel uit de knippie.
Is het mogelijk om de werktekening te kopiëren?
Ik heb vol bewondering je blog gelezen en gekeken naar al je creativiteit.
Je kinderen zullen trots zijn op zo'n creatieve mama.

Met vriendelijke groet,
Joyce Boon- zandvliet
Joycezandvliet@hotmail.com