zondag 12 december 2010

oh denneboom, oh denneboom.......

Zoals bijna heel Nederland, en misschien ook België, zijn wij gisteren op pad geweest voor een kerstboom. Dat kan op veel verschillende plekken, dat weet u vast ook al, op zolder (de kunstboom), bij een tuincentrum of misschien zelfs bij de boer.

Wij kozen er dit jaar voor om bij een boer er zelf eentje uit de grond te graven. Bewapend met ieder een schep(je) gingen wij het land op.


Misschien hadden wij ook aan regen laarzen moeten denken gezien de blubber gehalte...
De stippen liepen voorop en mochten zelf een boom uitzoeken voor in hun eigen kamer. De meningen over de bomen liepen uiteen, deze, nee deze is mooi. Ik wil deze!!!! MAAAAAAAM, ik wil deze, maar IK wil DEZE! Met een beetje hulp en wat sturing kozen de stippen voor deze.




Met hun eigen schepjes (en een beetje hulp van mama) kregen wij uiteindelijk de kerstboom uit de grond. Hup de auto in en bij een plaatselijk verkoper ook nog een grote boom voor in de woonkamer uitzoeken. Dat moest dan even snel snel want het enthousiasme bij de stipjes was groot! Om het feestje helemaal complaat te maken had ik ook nog beloofd dat wij (alleen de meisjes) samen naar een tuincentrum zouden gaan waar zij dan ook nog iets uit mochten zoeken voor in hun kerstboom.

Even een tip tussendoor: Ga nooit, maar dan ook nooit op de zaterdag van haal-een-kerstboom-weekend naar een tuincentrum! En zeker niet met twee kinderen die dol zijn of worden van alles wat glinstert en glittert...

Na een helse bezoek aan het tuincentrum, (wat uiteindelijk meer koste dan de bedoeling was) gingen de stippen aan de slag met alle gekochte kitsch spulletjes en ineens TADAAAAAAA


Daar stond hij ineens! DE boom die de hartjes van mijn stipjes harder doet kloppen. Zij hebben hun eige boom zonder hulp opgetuigd (behalve de lampen dan). Daarom vond ik het ook erg gezellig als zij mij ook hielpen met de 'grote boom'.

Mocht u zich afvragen waarom al die stoelen daar staan, dan is dat om de stippen te helpen bij de hoge plekjes....

4 reacties:

Linda zei

Wat leuk zeg! En helemaal te gek dat ze hun eigen boom hebben!

tikjewit zei

Geweldig om met kinderen een Eigenste Boom uit de grond te spitten; maakt de boom nóg mooier!

Anoniem zei

Heel goed gedaan stipjes !! Hele mooie bomen en helmaal zelf gedaan! Tante grote stip is errrug trots en komt snel kijken!! xxx

Puur Arnika zei

Wat een mooie gedachte, zelf graven.

Bedankt voor je reactie op de give away, wol prikken is helemaal niet zo moeilijk. Ik vind het eigenlijk heel makkelijk, snel resultaat, leuk om te doen, wel uitkijken voor je vingers.